Kasutajatugi
Rahvaalgatuse kasutajatugi aitab Sind rahvaalgatus.ee teenuste kasutamisel. Meie poole saad pöörduda nii sisuliste kui ka tehniliste küsimustega.
Nõustame ja juhendame
Aitame leida õige valitsusasutuse, kuhu oma ettepanek esitada, ning anname nõu, kuidas seda edukalt vormistada.
Toetame allkirjastamisel
Juhendame, kuidas digiallkirja anda, ja aitame allkirjastamisega seotud küsimustes.
Selgitame menetlusprotsessi
Julgustame valitsusasutuste esindajad meiega ühendust võtma, et täpsustada algatuste menetlemise etappe ja reegleid.
Jagame infot ja statistikat
Meediapäringute korral jagame teavet rahvaalgatuse protsesside, statistika ja ekspertide hinnangu kohta.
Kasutajatoe poole on võimalik pöörduda
Esmaspäevast – Neljapäevani Kell 09.00 – 16.30
Telefon: +372 5564 521
E-post: info@rahvaalgatus.ee
Korduma Kippuvad küsimused
Loomine
Mida tähendab loomise etapp?
Loomise etapis pärast algatuse avalikustamist toimub kasutajate arutelu ja täiendatakse esialgset ettepanekut. Algatus jääb sellesse etappi vähemalt kolmeks päevaks. Kohustusliku kolme päeva reegli on seadistanud rahvaalgatus.ee haldajad selleks, et anda ühiskonnagruppidele aega arutleda ja ideid jagada. Seejärel saab algataja saata algatuse allkirjastamisele.
Miks ei saa algatust allkirjastada, kuigi kõik vajalikud andmed on lisatud?
Kõik rahvaalgatus.ee-s tehtud algatused peavad pärast avalikustamist olema minimaalselt kolm päeva loomise etapis, enne kui saab need suunata allkirju koguma. Kolme päeva möödudes tuleb algatajale e-kirjaga vastav teavitus ning algataja peab selle seejärel ise suunama allkirjastamisele.
Kas haldaja saab parandada algatuse tekstis olevat viga, kui minul kui algatajal seda lehel enam teha ei lubata?
Kui algatus on jõudnud allkirjastamise etappi, ei saa tekstis enam muudatusi teha ei kasutaja ise ega ka rahvaalgatus.ee haldajad. Muudatusi on võimalik teha ainult loomise etapis.
Kas algatuse saab üle anda ka teisele kasutajale?
Algatajana saate lisada kaasautoreid (kui olete sisse loginud, siis näete oma algatuse juures paremal pool nuppu „Muuda kaasautoreid“). Kaasautorid saavad muuta algatuse tekste (loomise faasis), tõlkeid ja tähtaegu. Kaasautorid saavad algatust ka hiljem allkirjastamisele saata. Riigikogule või kohalikule omavalitsusele saab algatuse saata vaid algataja ise. Kaasautor saab kutse vastu võtta pärast algatuse avalikustamist, mille järel ilmub tema nimi teiste autorite juurde. Enne allkirjastamisele saatmist saab samast kohast muuta kaasautori ka uueks algatajaks, kuid kui algatus juba allkirju kogub, siis seda enam teha ei saa.
Kas saan vahetada algatust vastuvõtvat asutust, näiteks Rakvere valla asendada Rakvere linnaga?
Algatust vastuvõtvat asutust saab rahvaalgatus.ee kasutajatugi muuta ainult loomise faasis. Kui algatus kogub juba allkirju, ei ole võimalik asutust muuta.
Kuidas ma saaksin rahvaalgatus.ee lehelt kätte minu algatusele antud allkirjad?
Kui algatus on esitatud kohalikule omavalitsusele, lähevad allkirjad automaatselt sinna ning volitatud registripidaja saab need pärast enda autentimist (ID-kaardi, Mobiil-ID või Smart-IDga) alla laadida. Tulenevalt isikuandmete kaitse seadusest ei saa allkirju alla laadida keegi teine kui volitatud registripidaja, kes rahvastikuregistri kaudu allkirja andnud inimeste hääleõiguslikkust konkreetses kohalikus omavalitsuses kontrollima peab. Algatusele saab allkirju koguda maksimaalselt 18 kuud, nii kaua säilitatakse ka algatusele antud allkirju. Allkirjad, mis on juba ära saadetud, kustutatakse pärast saatmist mõistliku aja jooksul.
Kas portaal välistab automaatselt topeltallkirjastamise (üks isik saab digitaalselt ühe korra algatust allkirjastada)?
Jah, algatust saab allkirjastada üks isik vaid ühe korra.
Kas lisaallkirjade kogumist saab jätkata ka pärast algatuse esitamist omavalitsusele/Riigikogule?
Ei. Kui algatus edastatakse asutusele, eemaldatakse allkirjadelt isikukaitse seadusest tulenevalt isikuandmed. See tähendab, et kustutatakse krüptograafiline allkiri ja säilitatakse vaid isikukoodi kolm esimest numbrit (allkirjastaja sugu ja sünniaasta), allkirjastamise kellaaeg, ligikaudne asukoht ja viide algatusele.
Kas mul on võimalik jätta oma allkiri algatusele anonüümselt?
Kõik allkirjad on avalikkusele anonüümsed. Allkirjastaja isikut näevad ainult algatust puudutavad volitatud registripidajad, kes kontrollivad allkirjastaja hääleõiguslikkust. Rahvaalgatus.ee lehel ega kuskil mujal allkirjastajate isikut avalikult ei kuvata. Ka algatajale endale allkirjastanute andmeid ei avaldata.
Kas allkirjastamiseks on vaja luua konto rahvaalgatus.ee lehel?
Ei. Toetusallkirja andmiseks ei ole vaja kasutajakontot luua. Toetusallkirja andmisel salvestatakse allkirjastaja ees- ja perenimi, isikukood, allkirjastamise kellaaeg, ligikaudne asukoht ja krüptograafiline allkiri. Kasutajal on võimalik sisse logida ning allkirjastamise etapis oleval algatusel oma allkiri iga hetk alla laadida või kustutada. Kasutajakonto on vaja luua algatuse loomiseks ja kommentaaride andmiseks.
Kas saan enda antud toetusallkirja ka tagasi võtta?
Kasutajal on võimalik sisse logida ning allkirjastamise faasis oleval algatusel oma allkiri iga hetk alla laadida või kustutada.
Kui algatus on seotud konkreetse kohaliku omavalitsuse, kas seda võivad allkirjastada ainult selle omavalitsuse registreeritud elanikud?
Jah, kuigi allkirjastada saavad kõik, lähevad arvesse ainult need allkirjad, mille on andnud konkreetse kohaliku omavalitsuse elanikud.
Kas saaksin rahvaalgatus.ee lehel muuta enda kasutajanime?
Kasutajanimes muudatusi teha ei saa, aga kasutajate nimed rahvaalgatus.ee lehel avalikult ka ei esine. Kasutajanimi on nähtav ainult kommentaariumis, kui enda kasutaja alt kommenteerida. Sisselogituna on oma kasutajanime võimalik anonüümida 15 minutit pärast kommentaari postitamist. Algataja täisnime kuvamine on kohustuslik.
Kas algatuse kommenteerimist saab keelata?
Kommentaariumit ja kommenteerimist ei ole võimalik välja lülitada.